Deze zomer rijden er enorm veel auto’s op de Europese wegen. Door het einde van de coronabeperkingen, gekoppeld aan de vele verstoringen in het Europese luchtverkeer maar ook op de Britse sporen, kiezen veel vakantiegangers ervoor om met de auto op reis te gaan.


Onvermijdelijk gevolg: de bijstandsverleners en hun partners gaan hun handen vol hebben! En daar komen nog eens bepaalde streek- of landsgebonden situaties bij. Spanje en Italië, twee populaire vakantielanden voor de Belgen, kampen met een groot tekort aan vervangwagens die geldig zijn voor alle netten.
De bijstandsverleners zijn goed voorbereid, maar een verwittigde verzekerde is er twee waard!
Dit is een checklist voor uw Aedes-verzekerden met een dienst voor bijstand aan personen, auto of fiets in hun polis:

  1. Bewaar een geldig verzekeringscertificaat in de auto;
  2. Sla uw polis op in uw smartphone;
  3. Zet het nummer van de bijstandsverlening (24/7 bereikbaar) in de lijst met contacten van uw smartphone:
    o Voor polissen die beginnen met ‘MV’: +32 (0)4 340 56 24
    o Voor polissen die beginnen met ‘AV’: +32 (0)2 642 45 04
  4. Hou tijdens uw telefoontje naar de bijstandsverlener alle informatie van de polis binnen handbereik;
  5. Geef een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de pech of het schadegeval en van de locatie.

Is de bijstandsdienst voor een van uw verzekerden in deze drukke periode niet verlopen zoals voorzien? Neem contact op met Aedes. Wij kunnen u helpen.

En vooral … Happy Holiday!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *