In juli werd België getroffen door nooit eerder geziene overstromingen die veel slachtoffers maakten en een enorme verwoesting aanrichtten. De makelaars stonden in de eerste linie om de slachtoffers uit de nood te helpen. Onze grootste uitdaging toen, hier bij Aedes? Onze verbintenissen op het vlak van dossierbeheer nakomen, en dat zowel wat snelheid als kwaliteit betreft. We hadden daarbij één doel voor ogen: de makelaars en slachtoffers zo goed mogelijk bijstaan tijdens deze moeilijke momenten. 

Om elk schadegeval binnen de twee uur (= NS+2U) te kunnen openen en elke schademelding binnen de 2 dagen na ontvangst (D+2) te kunnen beantwoorden, werkte onze afdeling Schadegevallen wekenlang keihard door.

Zes maanden later kunnen we de balans opmaken.

Op het vlak van beheer hielden we onze beloftes: meer dan 95% van de aangiftedossiers werd binnen de 2 uur na ontvangst geopend. 90% van de binnenkomende mails werden binnen de 2 dagen beantwoord, expertiseverslagen inbegrepen.

Zo konden we:

  • Minstens 70% van de kosten door de natuurramp betalen in 85% van de ‘branddossiers’;
  • In bijna 100% van de gevallen een expertise uitvoeren via een van onze experts;
  • De schadevergoeding van 100% van de door de overstroming getroffen voertuigen afsluiten;
  • 86% van de dossiers voor beschadigde fietsen afsluiten.   

Naast die cijfers hebben we ook verschillende lessen getrokken uit deze verschrikkelijke ramp:

  • In zulke moeilijke situaties is het meer dan ooit belangrijk dat we onze klanten heel snel helpen. Wij bekrachtigen dus onze ambitie om behandelingstermijnen na te leven die in deze sector ‘buitengewoon’ zijn.
  • Maar niet alleen snelheid is belangrijk. De manier waarop een dossier wordt behandeld is dat evenzeer. Om die kwaliteit te garanderen, is een goede opleiding van alle medewerkers van Aedes een absolute must. En hoewel interne opleiding altijd al een prioriteit was bij Aedes hebben de gebeurtenissen van de voorbije zomer onze ambitie op dat vlak nog meer versterkt. 

  • Door deze uitzonderlijke situatie zagen wij niet alleen de sterke punten van ons product Brand, maar ook de verbeterpunten. En daar zullen wij in de toekomst zeker aan werken. Onze dekkingen worden bijvoorbeeld uitgebreid wanneer binnenkort ons nieuwe Brand-product ‘PHome’ uitkomt. 

We hopen dat we dan nog daadkrachtiger kunnen optreden wanneer zo’n ramp zich opnieuw zou voordoen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *